Sunday 28 March 2010

La gym suédoise

Två inlägg på mindre än ett par timmar! Jag kan inte låta bli, jag fick ett mail från en vän tidigare i veckan med en länk till ett TV-inslag om La Gym Suédoise, där hon är instruktör. För att tala ren svenska, det är alltså cirkelgympa det handlar om. Eller discogympa som man säger om man är uppvuxen med fredagsträningar i Strömshallen med OK Gipen. En del säger kanske Friskisgympa, efter Friskis&Svettis som också finns i Paris. Jag tror att Friskis var först av de två organisationerna här i stan, men det är inte så väldigt viktigt - konceptet är detsamma.

I alla fall, ikväll tog jag mig äntligen tid att kolla på inlägget och det var så roligt att se att jag vill dela med mig här. Det börjar runt ca 1min och är först en del snack (på franska...) innan vi får se ett riktigt pass - med min vän som ledare! - och därefter en demonstration i TV-studion. Med väl vald svensk musik, en riktig högoddsare...

Länk till programmet är denna:
http://programmes.france2.fr/comment-ca-va-bien/?page=article&id_article=674

Eller här en direktlänk till en mer lågupplöst version om den första länken bråkar.

1 comment:

Alf said...

Hon var ju nästan lika graciös som jag!