Tuesday 1 June 2010

Nästa år

Om jag bor kvar här i stan nästa år, då ska jag minsann se till att fixa biljetter till Roland Garros och se Söderling dominera. Det verkar ju som han trivs här, go Robin!!

Tour de France behöver jag inte vänta med till nästa år, jag ska förhoppningsvis ha klivit ur doktorandgrottan redan i år.

Det är annars mycket som ska hända "när jag är klar". Hitta en orienteringsklubb, fixa till här hemma, börja sy igen (skaffa symaskin, mental note), rensa ut gamla kläder (jag har aldrig lyckats hittills men det kanske är just doktorstiteln som saknats?), lära mig lingala, gå på coola utställningar, Hasha lite oftare, läsa alla böcker som väntar, putsa på cykeln, rensa kullager i inlinesen, sortera gamla foton... jag ska nog ta och rädda världen när jag ändå håller på, det ser ju ut som det kommer bli massor med tid! :-)

4 comments:

Alf said...

nu fattar jag vad som menas med "Allez Robin"

Anonymous said...

Ja, jag undrade också när jag såg det - innan jag visste att R vunnit matchen. Men vad är lingala?
Och visst kommer du att rädda världen om tiden räcker.

eva said...

Anonym vill jag inte vara, jag som skrev ovanstående

e said...

jag förstod det, brukar kunna lista ut vem som skriver:) lingala är språket i RD Congo, eller ett av dem. Inget jag behöver kunna men det vore lite roligt, är inga klickljud så uttalsmässigt borde det funka iaf. Vi har varsin bok: "lingala/suédois de poche" men ingen av oss har riktigt fått tummen ur.