Thursday 16 September 2010

En bild säger mer än tusen ord

Allt är väl här på min front men jag har lite skrivtorka. Publicerar istället en bild på mina nya racers som är märkbart lättare än de gamla och nästan studsar uppför backarna. Nästan. Lite ont i fötterna såhär i inkörningsfasen, men inte värre än att jag ska kunna köra min andra individuella inlinestävling någonsin på söndag. Ett maraton på 30 km, det är väl så i det här landet att det inte får vara för mycket av det goda. Maraton som mäter 30 km, pensionering vid 60 år…nu höll jag på att försöka tänka ut något skämt om en annan fråga som gör Frankrike aktuellt just nu, men det skulle bara varit osmakligt och den där osmakligheten står Carlas make så bra för alldeles utan hjälp.

Nåväl, det ena av mina vrålåk här nedan, stort tack till mor för den födelsedagspresenten! Skenan blänker i blått när jag tittar ner på dem i rätt ljus och jag kör runt med Adolphson och Falk på hjärnan. Och Arto.


4 comments:

Therese said...

Väldigt vad många hjul! Lycka till på söndag!

eva said...

Great! Lycka till på lördagens race.

eva said...

Fast det är på söndag, väntar intensivt på rapport

e said...

T>> Inte så många hjul, men stora i alla fall :) 100 mm, "vanliga" fitness-inlines från Intersport eller Stadium brukar ha säg 78-84 mm. De jag har köpt är inte renahastighetsinlines utan lika mycket för att kunna åka långt med i lite lugnare tempo.

e>> Japp, söndag. I det här landet händer det mesta på söndagar, sällan det är sporttävling och sånt på lördagar. Kanske för att affärer inte är söndagsöppna och inget alternativ ges, vet ej. Eller också enbart tradition. Skoj ska det bli i alla fall! :)