Sunday 15 May 2011

Flygpladder

Flera gånger på sistone har jag varit motiverad att blogga, en kväll i veckan till den punkt att jag loggade in för att skriva och då låg bloggers sidor nere. Blev inget av min text om turism i Paris, inspirerad av den artikel i DN jag läst om att promenera i stan.

Igår fanns samma motivation, men väskorna stod packade och klockan redan alltför sen efter att ha letat mig galen efter mitt transportkort. Till slut fann jag det och tre och en halv timme senare stapplade jag mig upp för att nu sitta på tåget ut mot flygplatsen för att ta mig till Köpenhamn och vidare mot kund. Det är några fler som ska med ett flyg, annars ser de flesta av mina medresenärer ut att vara på väg hem från lördagkvällens festligheter.

Jag har onekligen gjort ett antal flygplatser de senaste två och en halv veckorna, fler än önskat pga Air Frances strul. Paris, New York, Miami,Fort Lauderdale, San Francisco, Frankfurt, Köpenhamn. I juni väntar Murcia (ja,nära där jordbävningen var, helt enligt mina vanor..) och Rom,tur jag gillar att resa. Ja, det är ju ingen slump jag får åka, har allt uttryckt starkt intresse. Men nu stängs ögonen, en liten tupplur innan incheck och kaffe. Tes, gratis kaffe i Frankfurt,såvida inget ändrats sedan sist jag var där för sisådär fyra år sedan. Tiden går fort...

posted from Bloggeroid

2 comments:

christina said...

vagabond du är. vilken tur världen har som har dig. all kärlek.

e said...

haha, du menar för att jag tar mitt ansvar att bidra till koldioxidutsläppen?

men det är klart, nånstans hoppas jag ju att någon i framtiden ska kunna få sin syn räddad tack var det vi gör.

puss!