Saturday 29 October 2011

En ikon

Hoppsan, det ligger en ikon vid namn Bloggeroid på min telefons startsida,det var ju den jag skulle använda för att blogga när och var som helst. Joråsåatteh...

När och var som helst är just nu och på en buss ut till flygplatsen. Enligt lagen om alltings djävlighet går det inga tåg till flygplatsen idag så jag testar den där bussen jag sneglat på många gånger men aldrig kommit mig för att testa fast den är direkt. Direkt och direkt, utan byten... Taxi säger många och det är helt ok kalla mig överdrivet idealistisk, men jag tycker väl att när jag nu är både frisk och relativt starkt samt har ett busskort så kan jag faktiskt spara in på de utsläppen. Och..då hade jag ju inte kommit förbi Quebec! Det är nästan lika märkligt som namn på en busshållplats här, som Abisko är i Linköping.

Quebec i all ära - Kanada vore himla roligt - nu idag ska jag åt andra hållet. Till Japan närmare bestämt, ska resa runt till tre olika kunder.

"Japan, är det inte radioaktivt där?" säger många. Det kanske det är, jag har inga siffror. Men jag kollade UDs rekommendationer i alla fall och de sade inget om den del jag ska till. Vi får väl se vad framtiden utvisar. Jag tänker att jag lika gärna kan bli påkörd av en bil eller nåt här i Paris. Usch vad krass jag blev nu då....

Snart dags hoppa av bussen och förmodligen sedan länge dags sluta det här inlägget, hur skulle det se ut om det verkligen börjar handla om något?

posted from Bloggeroid

1 comment:

eva said...

Fortsätt med dylika inlägg!