Sunday 4 January 2009

MMIX (as in Mega-Mix?)

Fjärde januari, det börjar bli dags att önska gott nytt år. Själv känner jag i benen att det kommer att bli ett gott år. Benen? Aber warum dann? Det värker i benen, en skön molande värk av ansträngning, som jag har saknat den! Femtio minuter löpning igår (ok, det var tredje gången jag sprang och man får börja lugnt) i Paris hängande trädgårdar, och två timmar inlines idag med Roller&Coquillages, den lite lugnare av Paris två randonnéer. Visst är tempot inte det högsta och man stannar ofta på denna söndagstur, men det var en mycket bra början för att återfinna inte bara rörelsen utan också vanan att parera bland folk. På onsdag är det premiärtur med det lite mindre inlinesgänget, det har utannonserats en lite lättare återvändartur då vi är många som varit frånvarande ett tag. Ska bli hur kul som helst! Och på fredag tänker jag minsann dra på mig Staff-tröjan för Pari Roller igen. Det är förvisso viss halkrisk ute och imorgon annonseras till och med snö. Några skojade om längdskidor imorgon. Det lär det väl nu inte bli, däremot är det snart dags för årets telemarkskurs i Tignes - om precis en vecka lär vi sitta till bords med vännerna från ifjol!

Nyårsafton var förresten en mycket trevlig tillställning. Som svensk är jag inte helt ovan vid att ett nyårsfirande pågår sisådär kl 19-02, med champagne någon gång efter middagen. Här var det snarare 22-07 och champagne till fördrink; vi var hemma hos J:s bror med familj och släktingar.

Många varma nyårskramar och hoppas ni vill hänga med ett år till!

2 comments:

Anonymous said...

Hänger gärna med i MÅNGA år till!

Anonymous said...

Självklart, jag hänger också med så länge det går