Sunday 11 January 2009

Packad och klar

Det var ett tag sedan den var ute och for men nu står den där packad - Lowe Alpine-ryggan med de extra 15 litrarna utvecklade för att få plats med alla varma skidkläder. Sett till kylan som råder här i Paris lär det inte vara någon tropisk hetta i Tignes…

Imorgon går alltså tåget till årets telemarksvecka, vi ska bo på samma hotell som i fjol och förhoppningsvis stöta på samma gäng som då. Gärna med lite nya tillskott också. Det ska bli härligt att komma ut i pisterna, njuta av alpluften och slipa lite på tekniken. Raspa. Hyvla. Grovsåga… Jamen åka skidor alltså! Tyngden på dalskidan och rejält knäböj i svängarna. Får inte glömma mitt värsting-handledsskydd som ännu ligger i bilen, även om jag inte riktigt vet hur jag ska kunna hålla i staven med det på.

Dessa skydd fick folk att kalla mig Robocop igår på inlinesturen. Det gör nu inget, de kan få kalla mig nästan vad de vill för jag är så glad att vara tillbaka. Tekniken är inte vad den borde (jag skrev borta - Freudiansk felskrivning) och formen lämnar en hel del övrigt att önska men det var väntat. I onsdags blev det också åka av men det var verkligen ett ganska galet tilltag, efter en hel dag med rejält under minusstrecket kröp temperaturen upp runt noll och även på livligt trafikerade gator innebär det viss halka. Men med lugnt tempo klarade vi oss utan fall.

Idag har jag förutom att packa beskådat demonstrationen för Palestina, eller snarare polisarbetet för denna. Utan att gå in för det verkade jag ta motsatt riktning som kortegen genom stan, och sprang på en stor andel av huvudstadsregionens poliser. Mycket smidigt att cykla på livligt trafikerad gata om man håller samma takt som den femton minibussar långa poliseskorten.

Nä, nu är det sängdags för skiiidor!

No comments: