Tuesday 12 May 2009

Borta bra men hemma bäst

Tror att jag ifjol efter den här resan skrev ett inlägg med titeln Home sweet home, eller om jag till och med slängde till med Homme sweet homme. I vilket fall är det nåt visst med hemma, och hur stor gästvänlighet jag än mötts av så tog det inte många sekunder att somna i de rena lakanen. Inte så konstigt kanske, tvingade mig vaken hela dagen med tvätt, uppackning och en nästan fjantigt kort inlinestur. Men det var i alla fall roligt att träffa de andra en sväng och skönt att röra på sig lite efter att ha suttit ihopknölad i en flygande plåtburk.

Nu på morgonen ska jag till ryska ambassaden för att ansöka om visum till en workshop första veckan i juni. Jag hoppas de inte är kinkiga med svininfluensan och ser mig som trolig smittbärare. Det är klart, lite svininfluensa har jag nog utvecklat och känner av de karaktäristiska symptomen muskelvärk och trötthet. Att den första härrör från ett bodypump-pass i SF och den andra är klassisk jetlag kan möjligen minska riskbilden. Men vi fick faktiskt fylla i ett formulär när vi kom till Paris, som angav vilket säte vi satt på i flyget och hur vi lättast skulle gå att få tag i närmsta veckan.

No comments: