Friday 5 June 2009

Det var ju typiskt...

...att jag ska åka ifrån Paris på söndag förmiddag, annars hade jag stolt och glatt tagit på mig den klarblå Sverigetröjan igen och hejat fram Robin Söderling i Roland Garros-finalen, om inte annat på ett café. Eller kanske skulle det gå att få tag på billiga biljetter av en godtycklig fransman sedan både Tsonga och Monfils spelat ut sig. En del kolleger här verkar dock inte bry sig så mycket om just det utan tackade för Sveriges insats i utslagningen av Nadal.

Nåja. Robin klarar sig nog precis lika bra utan mina hejarop. Det har ju gått mer än strålande hittills - bravo!! Jag håller tummarna på planet till Moskva istället.

3 comments:

eva said...

Ja visst är det kul, SVT har snabbt tagit beslut att sända finalen. Jag kommer att hålla mig i närheten av TV-n, värmen kommer inte att var så påtaglig så det kan nog kännas gott att vara inne. Gud tur till Ryssland.

Ola J Hedin said...

MOCKBA frågetecken.

Alf said...

Och farfar har nu ny adress. Sänder den via sms för han blir nog glad för vykort från Ryssland.