Wednesday 9 January 2008

Meddela mig från Tignes

Här åks det skidor och för att kompensera för mitt dåliga avhörande till nyfikna familjemedlemmar och andra skrivs här ett litet blogginlägg från hotellrummet. Telemarkstekniken satt bättre än väntat och låren gör mindre ont än befarat (men likväl ont - snälla nån...). Det har varit riktig lyx, de två första dagarna hade jag privatlärare men idag ansågs jag kapabel att åka med de andra och det var ju inte fy skam det heller. Backarna är bra och det är gott om snö. Så gott om det att det är hyfsat hög lavinvarning men det oroar inte mig som snällt håller mig i pisterna. Vädret var strålande igår efter en inledande dag i dimma och snöfall, idag var det varken bu eller bä. Möjligen lite mer bu.

I övrigt är det alldeles utmärkt, maten är bra och hotellet trevligt. Lite i överkant charteraktigt i min smak men vi håller oss ändå i vårt gäng som är en härlig mix människor. Mitt skidmissionerande verkar hittills ha ett gott utfall, kanske till och med visst övertag för längdåkning trots att det regnade när vi testade i La Vattay i lördags. Detta möjliggjordes tack var P hos vilken jag och J fått bo en natt, vars skidor vi lånade och som lät oss åka med från Gex till Tignes. Stort tack.

Ja, det finns massor att skriva om kära återseenden och välkommet miljöombyte mm mm men nu är det strax matdags.

3 comments:

Anonymous said...

Vadp avundsjuk??! Inte ett dugg. nähädå..... :-(

Anonymous said...

Men jag som var nyfiket intresserad är avundsjuk.
Låter härligt....

Anonymous said...

Förresten känner du igen dig i backarna?