Friday 15 February 2008

Oflitig

Jag är oflitig lite med det mesta just nu, halvfokus på jobbet och halkar efter med bloggen. Men flitens lampa lyser desto oftare i lägenheten där det skruvas och hamras och muttras. En icke oanselig samling insexnycklar får gälla som omisskännligt tecken på nyss genomförd flytt. Nu är i det närmaste alla möbler införskaffade, jag har inte varit helt trogen mina rötter men jag antar att det tillhör nödvändigt kompromissande att inte handla allt på IKEA. Det första av samboskapets prov är avklarat och alla möbler monterade med hjälp av sydländskt metodiskt lugn och skandinavisk hast. Den senaste - och för ett tag sista - investeringen var bäddsoffan igår som nu står redo ta emot kvällens besök av faderen. Ska bli mycket trevligt, J förundras dock över att jag ens kan tycka det är tråkigt missa inlinesturen...:-) Stort tack till modern för inflyttningspresentandet!

Ny internetbox har också anlänt, TV-låda (men vi får inte eurosport!!) och allmäna kablar. Det vore dock lögn att tro att det skulle funka direkt men jag har gott hopp. Ska testa idag innan klockan hunnit bli imorgon.

4 comments:

Anonymous said...

Gud ske lov att internetboxen funkar för nu skall här bloggas! Faderen, sittandes vid nya bordet framför det öppna hörnfönstret.

Anonymous said...

Your a blogger as well I see

Anonymous said...

well, there's a blog but I can't be blamed for being too active - but it's a good way to keep parents posted:-) You?

Thanks for the visit, was nice to see the uni! We'll hopefully go to ESOF in July, will start thinking of the abstract.

Anonymous said...

Hej fina,

Jag undrar så över hur du har det men utläser av bloggen att livet är bra. Men jag saknar kontakten och höra ditt skratt. Tänker på dig lite då och då och hoppas att vi snart kan ses igen.