Monday 4 February 2008

Flytt

Jorå, nu är flytten överstökad och nya lägenheten överstökig. Men vetskapen om att det är parkettgolv därunder lådor och påsar är glädjande.

Det hela gick mycket smidigt men det är ju naturligtvis så att allt tar längre tid än man tror. Och flytt-fatiguen är internationell: "Tre och en halv timme på IKEA! Tur de har restaurangen..."

Min pendlingstid har ju blivit något förlängd men jag försöker börja läsa lite mer på tåget. Det som däremot går dåligt är att lära sig var på perrongen man ska gå på och av för att optimera. Längst fram på RER B på morgonen, det har jag vetat länge. Vilket verkar innebära längst fram även på RER A. Och längst fram innebär åt vänster efter trappan, inte höger som jag trodde i morse. Nians metro, den ska attackeras på mitten på morgonen mot Nation och längst bak på kvällen hem. Men snart får jag nog mitt Vélib-abonnemang och rationaliserar bort nian.

Varje morgon skänks en tacksamhetens tanke till broder N som donerade sin kaffemaskin med timer. Jag måste dock installera även sirener på den så att jag verkligen kommer upp på morgonen...

Köket är annars en stor glädje, för första gången i mitt liv gasspis och det känns lite lyxigt. För att inte tala om egen tvättmaskin - träningskläderso-vi-dören kan bekämpas:-)

Inte för att det tränas så hårt för tillfället, förkylt och ynkligt är det...

No comments: