Thursday 17 April 2008

"métro, boulot, dodo"

En metonym som beskriver parisarnas vardagsliv och (jag skrev et!) som särskilt insisterar på det rutinmässiga.

Det är ungefär så det rullar på här nämligen. Cykel-metro-tåg till jobbet, jobba jobba, sen tåg-metro-cykel hem igen och till sist sova nån gång efter det. Nej, det lät ju lite negativt det där. Det är inte det enda som händer på långa vägar. Det åks inlines, planeras en skidhelg, gås på restaurang och..ja, sovs inemellanåt. Maratonet satte sig i kropp och huvud mer än vi anade innan. Nåväl, vi är ganska stolta i alla fall:-)

Häromdagen damp programmet för ARVO Annual Meeting ned i brevlådan . Första gången mitt namn står med - som huvudförfattare dessutom - till en konferens och jag är rätt stolt faktiskt.

2 comments:

Anonymous said...

Du stolt? Det är inget mot vad JAG är!!!

Anonymous said...

Ska du vara och jag gläds med dig.