Thursday 12 February 2009

Sport, kort och gott

Det var längesedan jag skrev om idrott på riktigt. Idrott, såsom i blod, svett och tårar. Idrott, såsom i umgänge och kamratanda. Det har inte varit så stor del av mitt liv det senaste, som det brukar vara.

Men jag anar återtåg. Igår var nog första "riktiga" turen med det gamla gänget, och vi var många återvändare. Vädret har satt stopp för att köra och även om fredagsturen ofta har blivit av så har våra privata måndagar och onsdagar allt som oftast ställts in. Så det var så härligt att åter vara där, sisådär 10-15 stycken, runt på huvudstadens gator. Jag inser att jag förmodligen tappat teknik än mer än fysik, men båda borde gå att ta ikapp. En tjej i gänget håller på att propsa på att vi ska göra en duo på en ny 24h-tävling strax utanför Paris i maj, jag letar tjejer så att vi kan iscensätta plan A och ha ett fullt lag (8 pers) med tjejer. Jag tvivlar på att formen är ikapp för att köra en sån tävling på två redan om tre månader.

En kollega undrade idag hur formen är om en månad; jag hade planerat anmäla mig till Paris halvmaraton men när min arm väl var friskförklarad för löpning var anmälningstaket nått. Så blev det en plats ledig pga att en annan kollega fått förhinder. Jag vet inte, är ju bra sugen att inte bryta min nu treåriga svit med en halvmara per år, men det är snart. Min kropp säger mig att den är långt från fornstora dagar, men det skulle ändå ta på stoltheten att få det hela dokumenterat svart på vitt.

Vi får väl se, vi får väl se. Ser fram emot en idrottsfylld vår i vilket fall som helst!

No comments: