Saturday 21 February 2009

Urban training

I hopp om att skriva lite kortare sätter jag visst i och skriver lite oftare... Eller också är det bara inspiration efter en kreativ dag med bänkskivssågning (jag tittade hjälpsamt på vår händige inlineskamrat och kom med glada tillrop) och ett härligt löppass. Redan tidigt när jag började ägna mig åt mountainbike som alternativ träning insåg jag den stora fördelen i att faktiskt komma någon vart. På bara ett timslångt pass kom man bra långt hemifrån, jämfört med att tröska kända stigar till fots. Här har jag ingen mountainbike men fick idén att kombinera löpning med vélib och varvade "intervaller" om 20 minuter. Idag blev det bara drygt 1h20, dvs 2*(löpning+velib) och det gav förvisso inte lika mycket fysiskt som samma tid löpning, men roligt var det. Om jag har tid den dagen får det bli två timmar nästa gång.

Imorgon är det annan aktivitet; associationen Planet Roller som bl a organiserar inlinesresor lite varstans i världen, har fått i uppdrag att förse Le Carnaval de Paris med inlinesfunktionärer. Det kan säkert vara roligt, inget träningsmässigt hårt men enligt rykten ska varje inlinesåkare följa en ko från Place Gambetta till Hôtel de Ville. Ja, alltså inte en riktig ko utan konstgjord dito. Dessutom är årets tema monster. Menar de att kor är monster? Nej, jag förstår inte heller nånting...men jag lovar berätta efteråt.

5 comments:

Ola J Hedin said...

Aha, så bänken är klar nu? Dags att komma och prova köket tror jag!

Anonymous said...

Ola/ Aha! En parisresa på G? Då får du lov att agera korvkurir igen!

Ola J Hedin said...

Det är alltid minst en parisresa på G, frågan är bara hur långt G:et sträcker sig in i framtiden. :) Men självklart ska jag fixa korv om jag tar mig iväg igen.

Anonymous said...

Ser att skivan kom på plats innan det var dags för vårt inplanerade besök. Skönt då slipper vi ta med oss sågen när vi nu kommer inom kort - dock ej datum bestämt.

Anonymous said...

Ola>> Du menar att det kan bli ett långt G som i bosättninG? :-) Jaaaa!