Monday 26 August 2013

Söderut

I skrivande stund, som inte sammanfaller med läsande stund vilket ligger i sakens natur (eller i alla fall regelverk), närmar jag mig med bestämda steg..vingslag..motorvarv Sahara. Namnen som skymtar förbi på ruttkartan är exotiska, såsom Tripoli och Conakry. Mina bröder är i en öken, jag flyger över annan. Jag har just insett att jag för första gången ska korsa ekvatorn. Funderar på om jag någonsin varit norr om polcirkeln men tror inte det. Efter ekvatorn finns lika mycket jordklot kvar. Den insikten torde påminna lite om den stockholmaren får, som åker till Östersund och tror sig i de nordliga av landet men faktiskt bara är halvvägs.

Har inte hunnit tänka så mycket på den här resan men ser väldigt mycket fram emot att upptäcka ett nytt land, i en ny kontinent...som en ny värld nästan!

posted from Bloggeroid

1 comment:

Alf said...

Jag meddelar den närmsta släkten privat att det finns saker att läsa här igen.