Sunday 16 December 2007

Lite KORTare

Inte kortare intervall mellan inläggen, men jag ska försöka hålla detta lite kortare. Ännu en vecka har förflutit och förvånat med hur tiden kan gå så vansinnigt fort när man ser allt man inte hunnit med, men sakta när man räknar timmarna fram till 18.09-tåget. Eller 19.21 om man har mycket att göra...

I onsdags var det luciatåg med svenska kyrkans kör i Maison International des Étudiants och jag kan lova att jag inte var den enda med en tår i ögonvrån. Det blir lätt nostalgiskt, dessutom var de riktigt bra, O och co. Det tyckte även Nouvel Observateurs fotograf som jag fick guida dit. Han verkade ytterst misstänksam när han kom. "Alltså, ska de bara sjunga eller händer det nåt?". Efteråt var det annat ljud i skällan; "Génial, absolument gé-ni-al!".

I fredags gick det äntligen att åka inlines, för första gången på flera veckor för mig. Kallt men vackert, och när vi kom till Champs-Elysées såg jag för första gången (i år…) illuminationerna där och insåg att jul är faktiskt nära. Det var såpass längesedan jag började skriva julkort att jag hela tiden tänkt att det är långt kvar, nu börjar det istället bli bråttom att hinna skriva och få iväg. Sådant är väl farligt att säga eftersom jag oundvikligen glömt någon eller några som är väl värda en julhälsning, men även om det inte är rekord i antal kort är det i alla fall rekord i antal länder. Sverige, Frankrike, Schweiz, Polen, Irland, Belgien, Norge, USA…

Med all sån internationalism är det allt skönt att få komma ut till IKEA ibland, som idag. Nu är lagren påfyllda med värmeljus, ostkex, kuddar, örngott (hur vore det att standardisera kuddstorleken så att örngott blir internationellt gångbara!?) och glögg.

Det stora i veckan som kommer är förmodligen det tredje försöket med neuf. Jag hade en träff förra veckan, men eftersom samtalet bröts när de ville ringa och föreslå en ny tid så ställde de in träffen utan att meddela mig. Jag ska starta en kampanj mot neuf telecom...

1 comment:

Anonymous said...

Ja julen närmar sig med stormsteg och mina julkort är precis färdigskrivna, hoppas de hinner fram till Paris o Cork. Lycka till med Neuf.