Thursday 11 September 2008

Absence

Jag har varit lite frånvarande på sistone, ursäkt för det (igen!).

Ett skäl till absensen (öh?) är den mycket lyckade OCT & AO - workshopen i Canterbury som jag just är hemkommen från. Turligt nog korsade vi La Manche innan olyckan var framme... 

Alldeles innan workshopen var det besök från modern, som var mycket lyckat och uppskattat från alla inblandade parter. Det blev inlinestur på fredagen (stackars modern i o-sulade inlines på kullerstenen), och vélib runt stan på lördagen. Vi hann med roller-utställningen i Hôtel de Ville, nummerlappsupphämtning vid Champs de Mars och lunch på georgisk restaurang, innan dagen avslutades med Resto du Cœur på Place de la République. Söndagen var så dags för La Parisienne och det får väl erkännas att ingen av oss var direkt nöjd med sin insats (själv hade jag längre km-tid på dessa 6 km än på Genève halvmara ifjol...), men roligt var det i alla fall! 

Imorgon är ett av få exceptionella tillfällen då Pari Rollers fredagstur är inställd. Påvebesök står på agendan och det väntas alltför mycket folk och korteger i stan ändå så vi får helt enkelt inte rum. Jahaja. Vi kommer dock inte stanna kvar för att övervara detta besök, utan far till Limoges och träffar vår alldeles egna vän prästen, samt tant M.

Jag höll på att glömma detta ack så viktiga: LHC-starten! Lite pirrade det i magen men med full tilltro till att jorden inte skulle slukas förberedde jag min presentation till i onsdags. Thanks to S for live reports from the spot:-)

3 comments:

Anonymous said...

Jodå så här i efterhand känner jag mig rätt så nöjd med min insats. Jag kom runt men 500 m från start trodde jag det inte. Förstår att uppladdningen i Paris tog lite must ur mig. Men kul var det. Ser fram mot mer inlinesåkning i då bekväma inlines.

Anonymous said...

Sicken tur du kom iväg innan tunneln stängdes

Anonymous said...

Barnen i Lilla Edet hade fått för sig att jorden skulle gå under i samband med LHC-starten men de vart lite lugnade när jag sa att min tös jobbat där så det var nog ingen fara. Sedan hamnade de i rikspressen på grund av magsjuka och fick annat att tänka på...