Tuesday 18 March 2008

Lugnet före stormen

Eller stormen före lugnet om man får se det positivt. Det var tydligen snöstorm i Sverige igår, jag håller tummarna för att det hinner lugna sig innan torsdag; det vore ju lite tråkigt att råka ut för ett äkta skånskt snöoväder med sommardäck. Där dessutom jag är den av förarna som har störst halkkörningsvana (reds anm.: i Paris blir det trafikproblem när det regnar. O berättade om hur en kollega till honom blivit insnöad på jobbet en gång när det var 3 cm snö).

Likaså vore det synd om Öjetrampen blev inställd. Ja, även om den inte blir det så kanske jag bör ha förbarmande och inte dra med förstagångsbesökaren till ett snömoddigt TC. I alla fall om jag vill att det ska bli en andra gång...

Imorgon får vi bilen, i god tid innan avresa. Min största fundering är huruvida en mtb storlek liten går in i bagaget på en Laguna utan att behöva nedmonteras i atomer. Annars får jag väl hålla tillgodo med min spinning/team cycling/RPM (så heter det här) där de tidigare så omtalade SPD-skorna kommit till nytta igen. Häromdagen frågade jag modern om det var någon mening ta med inlinesen upp, den frågan behöver jag knappast upprepa...

2 comments:

Anonymous said...

VIll inte strö smolk i glädjebägaren, men SMHI har antytt att det kan komma lika mycket snö till under fredagen här i västsverige. Fast - de har ju haft fel förut. Snön i förgår hade de ingen aning om ...

Anonymous said...

Jodå, snön i förrgår var förutspådd, men kanske inte att allt skulle ramla ner i Vänerns sydvästra hörn.
God tur norrut önskar jag er och ber en bön om att nästa snöväder låter vänta på sig.