Thursday 13 March 2008

Such a Perfect Day

Ibland behövs det inte mycket för att rädda en vanlig, gråtrist onsdag. Igår kväll var jag på gymmet, något som händer lite mer sällan nu sedan flytten. Det finns förvisso ett gym i min kedja relativt nära och jag tror dessutom det är ett av Paris större, men det har inte blivit så täta besök för det. Igår var det i alla fall dags och när jag studsade in strax efter åtta med ambitionen att lyfta skrot upptäckte jag att ett spinningpass just skulle börja. Varför inte, det var ju favoriten i Campushallen en gång i tiden? Som alltid när man återupptar något man en gång varit bra på kändes det frustrerande tungt men vad gjorde det, sinnet var ändå lättat. Ty jag upptäckte att de har SPD-pedaler här!* Inte för att jag hade rätt skor denna gång men nästa så...

Nu är det bara en vecka kvar innan vi ska fara norrut, till Sverige. Via Belgien, Nederländerna, Tyskland och Danmark. En nätt biltur på sisådär 160 mil - ska se till att fixa många bra blandskivor till bilen. En atlas och en digitalkamera står också på inköpslistan.

*När jag skaffade mitt kort blev jag upplyst om att fitness-konceptet inte är lika välutvecklat i Frankrike som i Skandinavien och utan någon större studie i ämnet tror jag att jag kan hålla med. Färre gym, högre priser och mindre flashiga lokaler. Det sista stör dock inte, vi snackar ändå träning; blod, svett och tårar !

No comments: