Wednesday 2 July 2008

Bonne anniversaire!

Idag är det exakt ett år sedan jag för första gången tog RER B från Port Royal till Le Guichet för att kliva in på Imagine Eyes. Ett år! En tredjedel av doktorerandet är alltså över. Om någon av en händelse undrar innebär detta inte att en tredjedel av avhandlingen är klar...

Och imorgon är det två år sedan jag beträdde CERNs område för första gången (ja, jag gick vilse det första jag gjorde). Då var det för att påbörja min sexmånaders utlandsvistelse. Det blev sex långa månader; hittills har de fyrdubblats och inte är de slut än.

Behöver jag ens tillägga att det varit en följd riktigt riktigt bra månader? Så många vänner, så många platser, så många rader kod, så många kilometer, så mycket nya erfarenheter, så... äh, ni vet.

För övrigt är det hemskt skönt att det inte är 32 grader idag också. Synd att det ska behöva annonseras åska och regn dock; luktar löpning och inte inlines.

6 comments:

Chris said...

hurra! eller för oss svennebananer som inte har dig kvar i landet: buhu! fö har jag från säkra källor att avhandlingen inte ens behöver påbörjas under första året så misströsta icke.

stor kram raring.

Anonymous said...

Det är roligt att ha barn som banar sig nya vägar i nya länder!

Anonymous said...

Japp serru. Och idag tar din äldste son med sig två burkar soppa från sin brors stad på den amerikanska västkusten, till dess systerstad på Irland. Varpå just syster blir nödgad att fara till förstnämnde brors stad för att hämta upp denna soppa och ta med åter till den kulinariska huvudstad som sägs sakna egna specialiteter. En flaska whiskey eller två kan få slinka med. Surdegen till brödet i vilken soppan ska serveras sätts strax innan planet lyfter och voilà, middagen är fixad.

Anonymous said...

Grattis till anniversaire-et! Och avhandlingen den fixar du, se bara vad C skriver.
Men detta med den flygande soppan det får du utveckla.

Anonymous said...

förra inlägget kom från m

Anonymous said...

eva>> jag låter dig gissa. Ledning: Cork och SF är systerstäder (vänorter).