Wednesday 9 July 2008

Kårmiddag - Alla talar svenska

På papperet var det så, den härliga middagen igår med vänner jag inte sett på ett och ett halvt år. Två ex-vice KO, en ex-KO, två ex-FUM-ordföranden, med övertag 4-1 för den teknologiska falangen relativt den filosofiska. Det var väl också ungefär dit kårigheten sträckte sig. I förbifarten nämndes som sig bör ett visst JAS-plan, annars rörde sig samtalsämnena om det mesta mellan himmel och jord, gärna med någon anknytning till Frankrike vs Sverige, Paris vs Stockholm.

Stort tack till J, E, L och O för en bra kväll!

PS. Idag är det onsdag och det regnar inte - en kombination som äntligen bäddar för inlines igen. Var förvisso åkning i fredags med paus framför ett EU-utsmyckat Eiffeltorn men jag vill Köra!:-)

2 comments:

Ola J Hedin said...

Vilken middag var du på? På den jag var på fanns en färre ex-FUM-ordf men å andra sidan fanns där en ex-UU, en ex-FUM-sekr och en ex-SFS-styrelseledamot. Det gör för övrigt en fördelning på 4-3 till TekFak, och som god ekonom drar jag bort er moms och hoppsan helt plötsligt blev det 3-3! Men framför allt var det väldigt gott och mycket trevligt.

Anonymous said...

Vad har vi sagt om att komma dragande med sina ex? Jag tänkte faktiskt fråga/kolla upp om du faktiskt varit FUM-ordförande men bestämde mig för att du nog inte tog illa upp av en extra titel.

Angående poängberäkningen..jag tyckte att vi på TekFak behövde lite övertag i antal poäng för det är ju ett välkänt faktum att 1 TekFak-poäng ger minst 3 FilFak-dito. Med din poängberäkning är vi alltså 3-9 trots ett fyrfaldigt antal man-/kvinnotimmar från TekFak.:-p