Thursday 3 July 2008

Elle est libre!

Ingrid Betancourts frigivande är enormt stort här just nu. Jag överlåter åt andra bättre lämpade (DN, Le Figaro, Le Parisien) att analysera orsaker och konsekvenser, men kan inte låta det gå förbi obemärkt.

Det känns banalt att säga "Grattis, Ingrid!" men något i den stilen är vad jag skulle vilja förmedla. Likaså till familjen, särskilt till de två ungdomar runt de tjugo som får återse sin mor för första gången på sex år... Nej, det gör nog inget att ett grattis låter banalt för jag lär ändå inte hitta ord som kan ge situationen och känslorna rättvisa.

1 comment:

Anonymous said...

I svensk radio hörde jag idag en testpanel diskutera vad som var störst att fira idag: Karl Marx 160-årsdag, USA:s 232-årsdag eller Arne Hegerfors 66-årsdag. Själv röstar jag på Nils 32-årsdag!