Tuesday 22 July 2008

Himåt

Sitter på konferenscentret och surfar de sista skälvande minuterna som nätverket är igång. Ska strax ge mig mot det lyxiga hotellet där O huserat för att tillsammans ta oss ut till flygplatsen varifrån han ska till Genève och jag till Paris.

Eftermiddagen tog jag mig ledigt från föreläsningar, det var inte så många på schemat, och åkte istället till vetenskapsmuséet CosmoCaixa. Ett nytt och väldigt välgjort museum med interaktiva montrar som åskådliggjorde Newtons lagar, olika typer av vågor och en hel massa annat skoj.

Men nu ska det faktiskt bli skönt komma hem och sova i sin egen säng igen...

Igår kväll blev det lite turistande ändå, igår blev jag lite förälskad i Parc Güell som visserligen var fylld av turister men också var härligt skogig på sina ställen. Så till den grad att jag började längta efter orientering; härlig storskog, femminuters-salsgolv i Dalarna… kanske är det vetskapen att O-ringen avgörs just nu som omedvetet gjorde sig hörd? Eller så var det den mycket uppskattade gåvan, CERN O-Club-tröjan, från L som satte igång tankarna.

Allez, c'est l'heure de partir!

1 comment:

Anonymous said...

Förstår dina tankar om OL-en. Golfrundor i skogspartier gör att jag längtar ut med karta. Oxå kul följa närklubbarnas framfart i O-ringen.