Thursday 3 January 2008

Ring ut det gamla. ring in det nya

Japp, det gjorde jag. Ringde ut den gamla telefonen och ringde in den nya ersättningsdito (samt ringde upp abonnemanget). Som tur var innan jag glömde bankkortet i en kontoupplysningsautomat. Jodå, 2007 slutade bra. Det bäddade ju i alla fall för att 2008 ska börja bättre (ja, kortet är åter).*

Mitt internet fungerar ännu icke så har jag varit mycket sporadisk på att skriva men ett inlägg om nyårshelgen blir det i alla fall.

I lördags var det hashing med Paris Hash House Harriers, även om det inte blev någon riktig Hash utan enbart jogg. För första gången kände jag att Paris kanske är en internationell stad trots allt; en amerikansk ingenjör på genomresa till sitt arbete i Bahrein, en semestrande projektledare från Google i SF, en sedan 30 år parisboende australiensisk stridspilot osv. Riktigt kul!

Söndagen innebar kyrkbesök i Svenska kyrkan (jag håller på bli stammis!) och teater i form av Beatles Story. Bra föreställning men som sagt med det snöpliga slutet att telefonen blev kvar.

Nyårsfirandet blev på en restaurang med J och vännen F, även det mycket bra. Fadern hade ofinheten att ringa och väcka vid ettiden dagen efter men som tur var kunde jag somna om. Funderade ett tag på om kajerna skulle vara stängda för biltrafik denna helgdag; det hade de varit om ens morgon tagit fart innan det började mörkna...

Till min glädje är O tillbaka i staden och det blev etiopisk mat och lösande av världsproblemen igår, gott gott och trevligt trevligt.

Nu närmast står ännu en dags arbete på schemat, därefter bär det på lördag morgon iväg till Tignes för en veckas telemarkskurs. Färden går via Jurabergen och längdåkning där med CERN-folket!

*Tänk, 2008. Min första blogg hette cern2006, efter ett haveri kunde jag byta till 2007 och nu är årtalet borttaget ur namnet...

No comments: