Tuesday 12 February 2008

Ska bli sjuksyster jag...

...ja för ingenjör passar jag inte som. Däremot något läkande vore bra. Som kan rädda en stackars dator om man jobbat med den tills batteriet dog. Annars kan det hända att allt försvinner. Eller i alla fall det mesta; såsom inställningar, mail, tid etc. Foton är kvar tack och lov. Dessvärre verkar alla texter borta men det kan knappast skyllas på datorn utan en alltför trött filrensare vid tillfället för epuiseringen. Bror, finnes räddning?? Jag talar om datorn, inte mig...

Framåt på ingenjörsskalan är dock att jag blivit accepterad till min första konferens, ARVO i USA i slutet av april.

I helgen åktes det skidor i Genève, underbart väder och jätteroligt komma tillbaka och träffa såväl S som andra. Dock bidrogs till tröttheten som resulterade i datorrensningen på vägen hem. Längdåkningenen var nog bra för att komma i form till gårdagens inlinestur, träningen har ju annars haltat lite. Men med lagom många (få) kilometer i benen var jag stark i backen runt 14 km.

No comments: