Wednesday 17 October 2007

Oops, I did it again...

Nä, man lär sig inte av sina misstag. Ett exempel på nytt misstag vore att låta mina läsare gissa vilken tabbe jag gjort om, men det skulle alltför uppenbart kunna avslöja om det nu inte finns så många läsare (jag har inte bemödat lägga till mig någon räknare). Men de som eventuellt varit med från början av i alla fall den här etappen känner igen sig när jag berättar om kaffebryggande utan vatten. Som sagt, man lär sig inte av sina misstag. Felsökandet blir dock lättare andra gången och konsekvenserna behöver inte bli så stora. Det gick till och med att brygga nytt kaffe efteråt...

Arbetet har stött på lite patrull den senaste tiden. Förra veckan var det chômage technique när vi blev av med våra datorer. Idag är den ersättande datorn däremot hemsläpad, ty imorgon blir det jobb hemifrån. RATP har bestämt sig för att strejka och trafiken på linje RER B är quasi nul. Jag bor visst i Frankrike nu... Ytterligare ett bevis på det är att det högst troligen blir jul här i landet, det vore onekligen ett stort steg. Vore roligt få in Resto du Coeur; skulle bli en riktigt Karl-Bertil-jul.

Och lite Schweiz med, idag anmälde jag mig till ännu ett lopp. Lagom till att jag flyttat från Genève är det dags för l'Escalade som är en klassiker i staden. Vart femte år kör de ett 18km-lopp och som tur är råkar 2007 vara det andra femte året. Eh, just så. I vilket fall är jag ännu välkommen att springa i ett lag med CERN running club, det är verkligen roligt att inte bli bortglömd bara för att jag råkat flytta på mig.

2 comments:

Alf said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Ett litet tips om vad du kan få uppleva när du återvänder till den kära metron: En gratiskonsert som heter duga och några som mycket väl skulle kunna engageras. Om de nu råkar vara lediga.
Sedan jag först såg filmen har jag nämligen fått klart för mig att dessa gossar inte är riktigt de rosenröda amatörer som jag först trodde. Det har getts ut skivor minsann