Friday 9 November 2007

"La Suédoise a froide à Paris ; ça c’est fort quand même !"

Euh mais oui, quand il y a au peine de chauffage au bureau on met son poncho, c’est tout à fait normal. De plus je suis exilée de ce pays Nordique depuis plus qu’un an…

Nu börjar vintern komma, så är det faktiskt. Kyligt och fortfarande väldigt vackert med höstlöven. Förhoppningsvis får jag se mer av dem på söndag vid orienteringen i Fontainebleau. I stan är de annars lite i vägen och kommer göra gatorna hala ikväll under inlinesturen. Stan som förbereder sig inför nästa veckas strejk, denna gång med ovisst slutdatum. Folk talar om sist det hände, runt 95 nån gång, och man var utan metro i en månad. Det vore onekligen lite opraktiskt. O skriver bra och förklarande på sin blogg om strejk (jag tar mig friheten att länka dit trots att jag själv inte förfärdigat mitt eget gästframträdande där) .

Det stora som händer i det lilla livet är annars att brodern lämnar staden imorgon. Apropå litet är han de sista nätterna inneboende hos mig, det går dock alldeles utmärkt - kanske för att vi sällan är hemma samtidigt. Eller alls för den delen.

3 comments:

Anonymous said...

H�lsa brodern God Tur och Lycka till i det nya landet

Anonymous said...

Hälsa brodern God Tur och Lycka till i det nya landet

Ola J Hedin said...

Dom tror att man tål kyla, men verkar ha missförstått hela grejen... Vi har ju flytt från mörker och frost!