Thursday 29 November 2007

I'm alive

Allt är bra, det jobbas och snart snart snart levererar vi.

Förutom det så är det kallt i Paris, hettar tydligen till här och var men det har förmodligen TV-innehavande svenskar märkt mer av än vad insnöade jag gjort (rekommenderar åter O:s blogg). Bortsett från lunchrumsdiskussioner angående att vissla Marseljäsen varvat med klassiska Sverigeskämt. Veckans chock var att mannen kunde ta kvinnans efternamn vid giftermål.

I helgen far jag till Genève och hälsar på S, T, R och de andra, samt springer l'Escalade för CERN running club.

Jag-mötte-Lassie: Igår var jag hemma hos fotbollsproffsfamiljen när sonen sparkade av i Champions League, lite skoj men jag lät bli påpeka mina nationalpatriotiska kontakter till motståndarlaget.

Åsså har grannen M flyttat, lite trist:/

4 comments:

Anonymous said...

Jag känner bara till en fransk fotbollsspelare. Zidan, tror jag han heter. Var det hos honom du hälsade på?

Anonymous said...

Zizou? Med honom är det väl inte ens i fotbollstermer riktigt lika illa ställt som med Fingal O men några champions league-matcher tror jag väl inte vi får se honom i. Så där gick du bet;)

Anonymous said...

Gott läsa du är alive. Ha en trevlig helg, från mig som strålar ihop med Anders hos di gamle i helgen.

Ola J Hedin said...

It's alive, it's alive!