Friday 29 August 2008

I'm alive!!

Det var längesedan som det var så längesedan jag skrev mitt senaste inlägg här på bloggen, när jag nu fattar tangentbordet igen.

Vid lång frånvaro tar det nästan emot att börja skriva för jag känner mig i det närmaste skyldig att rapportera om vad jag gjort, vad jag gör nu för tiden, varför jag aldrig hör av mig och varför det var så länge sen vi sågs här. Men ni ska veta att jag saknar det. Ofta tänker jag vad jag skulle kunna orera om men så kommer något ivägen.

Detta något skulle kunna vara jobbet; simulerat samplande, presentationskreerande och oscilloskopmätande. Eller träningen; den nyupptäcka simbassängen på gymmet, inlinesturer med tappad lins, eller intensivt PR-arbete för långfärdsskridskor. Inte för att det behöver jobbas så mycket, en av mina träningskompisar är heltänd på Vikingarännet.

Jag läser mycket nuförtiden också och skulle förmodligen kunna tillbringa en hel tågresa två säten ifrån en kollega utan att märka dennes sällskap förrän vi stiger av vid Le Guichet. Igår avslutade jag en underlig, men bra, roman om en steril man och en donator som för allt i världen inte vill ha barn men ändå inte vill lämna jorden med sin ohemula förmögenhet som enda märke. "Un objet en souffrance" av Didier van Cauwelaert. Efter den har jag attackerat en klassiker som stått oläst i bokhyllan i snart två år; "Le pont de la rivière Kwai" av Pierre Boulle som också skrivit "La planète des singes", båda filmatiserade.

Eller ett par ord om att modern kommer besök om en vecka, det ser jag mycket fram emot. Jag har börjat jobba på en liten lista med svenska varor jag önskar från ICA-butiken, och drog mig till minnes ett snarlikt blogginlägg jag skrivit för ett år sedan inför hennes besök i villan i Prégnin. Så insåg jag att det inte alls var ett utan två år sedan. Tiden går fort... Däremot är det faktiskt nästan exakt ett år sedan senaste besöket där, men då på 16 istället för 45 kvadrat. Jag hade vissa tankar på att be henne ta med min MTB hit, men just de där 45 kvadratmetrarna sätter vissa begränsningar. Om C eller m läser det här kommer ni inte alls förstå och jag förstår er till fullo, mina tankar går till m:s cykel i hallen me vår hall är så liiten. Hur gärna jag än skulle vilja:-)

Träningen inför moderns och mitt lopp har väl varit sådär; det hålls igång men mer gym och inlines än löpning när allt kommer omkring. Men jag ska göra mitt bästa!

Annars är det väl inte så mycket mer som händer. En tidig födelsedagspresent fick jag idag när jag läste anslaget om att metrons linje 6 drar igång redan den 2 istället för den 6 september, så att jag slipper myllret i Châtelet. Det lär för övrigt vara en av världens största järnvägsstationer. "Mesdames, messieurs, en raison d'importants travaux, le trafic sur la ligne 6 est interrompu entre Bercy et Place d'Italie..." blir en saga blott inom ett par dagar!

Hepp, nu ska jag sluta skriva strunt och byta om inför kvällens inlinestur med paus under Tour Eiffel.

7 comments:

Ola J Hedin said...

Balkongen är större än hallen, och ypperligt lämpad för att förvara en cykel. Seså, inga mer undanflykter!

(*nynnar på Ledin, skäms, ångrar mig och slutar skämmas* Saknar dig också!)

Anonymous said...

Oh, Lord have mercy! Du skriver igen! Hurrarop från mig!

Anonymous said...

Vikingarännet låter kul, kommer du/ni så ställer jag också upp i motionsklass. Väntar spänt på en komplett lista inför ica-besök

Anonymous said...

Bah, 45kvm, ett palets ju! Fattar inte hur ni inte skulle få in en cykel!

Anonymous said...

"Le pont de la rivière Kwai" läst på svenska samt sett filmen för bra länge sen (på 60-talet). Det bestående minnet är filmmusiken....
Förstår du har huvudbry om cykeln

Anonymous said...

ola>> men ute på balkongen regnar det ju... *saknar dig med*

therese>> tack:-)

eva>> De tycker dock det låter lite osäkert med Vikingarännet i o m klimatförändringar och smältande poler

.m.>> Jo i princip håller jag med dig men jag kan få svårt att övertyga. Annars vet du att jag är helt på din sida i diskussionen mtb/skrivbord, men säg inget till c

.m. said...

Grattis i efterskott. Missade dagen tyvärr.