Sunday 17 August 2008

Le Tour de F..Paris

Idag var det cykeldags! Min röda fara som inköptes för 15 € på landsbygden 100 meter ovan LHC lever än och rullar nu runt i Paris istället för att smyga in och ut ur EU ett par gånger om dagen. Idag fick den se sig om när vi bokstavligen tog oss runt huvudstaden; jag själv nyttjade flitigt vélibstationerna varvet runt. 33 km sägs det vara, en riktigt fin tur som erbjöd att se många av stadens färger. Högborgerliga västra delarna och mångkulturella norra. Uppförsbacke till Porte de Lilas och dito nedför till Bagnolet. Sisådär halvvägs var det biopaus, L'Empreinte de l'Ange som var en till en början märklig men allteftersom mycket fängslande historia.

I övrigt en relativt osportig långhelg. Den lediga fredagen till Jungfru Marias ära avslutades förvisso med en trevlig inlines-rando men annars lugnt. Pari Roller sökte folk bland oss i staff-gruppen att ställa upp som frivilliga funktionärer på 10km-loppet The Human Race den 31 augusti. Jag har länge velat göra något sådant på inlines så det är kul det blir av. Eller framförallt uppkom tanken inför Stockholm Marathon när jag desperat ställde mig frågan om de inte behövde inlinesåkare i täten av maran (funderar på hastigheten men tror det vore görligt)

Resto du Cœur har startat för hösten igen och det är fint gå dit. Igår kväll pratade jag apropå ingenting svenska/norska, tyska, engelska och franska med en och samma person, som ändå inte var inne på sitt modersmål. Lika roligt tyckte vi båda.

2 comments:

Anonymous said...

Upptäckte plötsligt att inget av dina tre senaste inlägg har blivit kommenterat och måste därför påpeka att vi är många som läser och följer dina texter med ett aldrig sviktande intresse! Även om vi inte alltid tar oss samman och skriver där själva.

Anonymous said...

jomen, jag lever och mår bra och så... har bara inte tagit mig för att skriva. Men jag tänker mycket på vad jag vill dryfta:-)

Kommentarer är f ö alltid roligt! Enda sättet faktiskt att veta vem som läser. Jag har funderat på räknare på bloggen, eller t o m kolla ip-nummer av ren nyfikenhet, men drar mig då jag tycker det inskränker på devisen "information is to be free". Om nu någon skulle vilja kika in här i smyg så ska inte jag vara den som fråntar henne eller honom den rättigheten.