Monday 11 August 2008

Lästips

Den är ännu inte avslutad men "Un homme à distance", skriven av Katherine Pancol, rekommenderas starkt*. Den har till och med orsakat ett stopp i läsandet av "Les Sirènes de Bagdad" av nya favoriten Yasmina Khadra; dubbelläsning brukar jag annars försöka undvika men då den förra tog mindre plats i väskan fick den följa med som tågläsning hem från inlinesturen. I jakt för att se om den finns översatt till svenska (hittade tyvärr ej hos Bokus) ramlade jag över denna fjärde bok av Mia Eriksson. När den kommer i pocket ska jag hålla ögonen öppna, till dess ska jag se till att ha läst även hennes tredje.

*Ett extra plus är att då den till stor del handlar om böcker presenterar den vidare lästips. Verkligen en bok enligt devisen "visa mig din bokhylla och jag ska tala om vem du är".

No comments: