Monday 24 September 2007

Alla dessa träningsgurus därute..

...som alltid brukar vilja tycka och tänka. Jag kommer naturligtvis inte lyssna - eftersom jag liksom alla andra är min egen guru - men ventilerar ändå frågan hur många maratons man klarar under hur kort tid. Någon gång har jag hört att "maraton, det kan man bara springa max 2-3 per år". Det måste väl ändå vara för dem som satsar och tränar inför vart och ett av dem; om man bara ämnar lufsa runt kanske det inte är så kinkigt. Anledningen att jag funderar heter Paris maraton. Problemet är att det ligger i april och det skulle innebär halvmara i början av mars, mara en månad senare och så nästa maraton efter ytterligare två månader*. Jag kanske är fullkomligt naiv men tycker nog att en fysisk ansträngning som (förhoppningsvis) inte varar mer än fyra timmar borde vara återhämtad på två månader. Det är onekligen lockande; symboliken i att låta Stockholm vara första maran faller förvisso men det tillkommer ju en annan.

* För inte länge sedan pratade jag om att maraton verkar mycket tråkigt (stämmer än) och att jag inte var så sugen men man kan väl ändra sig.

4 comments:

Anonymous said...

http://endurance50.com/

i dunno if a woman can do it tho

:p just teasing, the link is for a serious runner but actually a lot of people run more than 2-3 a year. once ur trained up its easy. the trick is not picking up injuries and that means training properly. not too much not too little, i always tarin properly ;). i recommend running to work. but if u take 4hrs, which is well within your reach, then theres no reason why u cant do it more often. i mean if u had the time u could skate for 4hrs day, easily u could do it once a week. unless of course ur getting soft in sweet paris :p remember the trick is not to get injured. hmm this is a long comment, maybe i should put my money where my mouth is and go a run rather than sitting in my nice warm flat drinking tea...
ks

Anonymous said...

Running to work.. Hm, I guess even the French RER is faster. Even though I doubt sometimes;-)

Of course I'm getting soft in sweet Paris. The sweetest moments of them all are "tu doubles les mecs là..". Or did I mix up sweet and sweat now? Is there actually a difference?

Anonymous said...

though: running a marathon doesn't only include those four hours of running. I guess you have to practise some time before, even if you're a wonder of fitness you lovely thing.

I myself know only about running to catch buses, so I might be all wrong here.

Alf said...

It´s good to see that some persons still use the english language in the proper way...