Monday 10 September 2007

SMS

Jag skickade ett sms, från Limoges i departementet Limousin, till min bror med ett stort TACK till honom och min mor för att de tömde min tidigare lägenhet i Linköping på möbler och körde till Trollhättan (vad gjorde man utan sin familj ibland? (ok, ganska ofta för att fjäska lite)). Mitt meddelande avslutades med texten:

"..jag stänger av mobil och tid den här helgen. Om det är något problem, ring..."

Mycket demonstrativt hade jag ersatt klockan med mina föräldrars examenspresent; Efva Attling-armbandet med det som liknar en gapande tom boett. "On n'a pas eu d'heure, on a au le temps..."

Förvisso fick bror min fel nummer* men som tur var verkar projektet ha förlöpt utan större problem för ingen hörde av sig, men vilken helg. Quel week-end (devrais-je peut-être le décrire en français? De toute façon je n'ai jamais vécu un week-end pareil).

*det riktiga numret har för övrigt stora likheter med min närmsta barndomsväns, från vilken ett oväntat men mycket välkommet paket väntade på mig hemma - enligt not från conciergen är ännu ett att hämta så jag inväntar nyfiket morgondagen

1 comment:

Alf said...

Även jag blir nyfiken ty du talar i gåtor...