Saturday 15 September 2007

Mitt i städningen

Redan där är det lite lögn - "mitt i" - men jag är i alla fall mitt i förberedelserna. Jag borde verkligen städa; mor kommer ju på besök utan att jag är där och kan ursäkta de rådande förhållandena. Ett tag funderade jag på att ringa Anticimex men insåg att jag inte vet vad den franska motsvarigheten heter. Nåväl, det är ju inte så stort i alla fall (men heltäckningsmatta - hallå!?).

Jag har åtminstone fyllt kylen efter marknadsbesök. Man brukar ju säga att "visa din bokhylla så ska jag säga vem du är" men eftersom böcker är rätt tungt att flyga runt i Europa är min bokhylla inte så full (ex Walking in Switzerland, Introduction to Optics, Kaxiga tjejers guide till det perfekta partylivet, Atlas Shrugged samt Gott och Grönt) . Istället fick min kyl mig att börja fundera på vem jag egentligen är när jag efter marknadsbesöket (de känner igen mig nu: "ah, ciao bella":-) Eller om det är för att det är ganska få som dyker upp i träningskläder gång efter annan...) försökte knöla in de sista salladshuvudena. Vad får man till exempel för dom på vindruvor i två färger, två sorters färska fikon, mango, grapefrukt, sju olika ostar, två flaskor vin, en flaska champagne, crème cassis, pesto och tre paket kaffe? Basvaror? Eh jo då, det finns morötter, ett paket mjölk och några ägg också... och vitlök!

Nej, nu måste det städas innan jag tar tåget till Melun och konsert. Gårdagens inlinestur härligt skön i benen, samt en smula stolthet över kommentaren "genial" invid rubriken "vitesse" i min wannabe-staff-bok. Ha en go' helg!

2 comments:

Anonymous said...

Hej Erika!
Jag tänker på dig mycket mer än jag skriver till dig... När jag läser din blogg (som jag inte besökt på jättelänge) låter det som om du har det kanon i Paris. Du har fantastiska inlägg, fina foton och jag skrattar innerligt när jag bla läser om dina kaffebravader! Att gå till en lokal marknad för att handla sina "basvanor" låter ju heller inte speciellt fel!
I morgon kommer jag att befinna mig lite närmre dig, åker nämligen till Prag en vecka! Bror, hans flickvän och jag ska dit och bara njuta av en fantastisk stad med mycket gott öl! hihi.
En stor bamsekram från mig till dig// din vän Karin ps grattis igen!

Anonymous said...

Jag frågar bara en sak! Har dom kôrv på den där marknaden...