Thursday 27 September 2007

Run-Time Check Failure #2

Alltså jag KAN tydligen inte lära mig pekare. Eller nåt knas är det. Dags för ett djupt andetag och en paus.

Runtime failure skulle man ju kunna tänka sig annars. Det kommer kunna inträffa om jag ställer upp i löploppet i Jardin Luxembourg på söndag morgon. 10 km klockan nio på morgonen och visionen är att kravla mig upp vid halv nio, vara på plats till kvart-tio i och sedan starta igång kroppen innan den hinner inse att det nyss varit lördagkväll. Blir i så fall premiär på milen och 50 minuter får vara målet. Vem som helst med lite mattesinne i behåll inser att med den tiden är det långt från 1.35 på halvmaran men så var det ju det här med formen.*

"Idiot!" tycker någon kanske angående att ens nära ovanstående plan. Har väl heller inte hävdat mig vara något snille alla gånger; enbart lätt galen och det kan jag alltid säga är ärftligt. Men för säkerhets skull blir det teater ikväll för att se att det finns de som är värre och aldrig lär bli av med epitetet.

*Nu har jag förstås läkarintyg på att jag får såväl springa som åka inlines, åka skidor samt styrketräna. 22€ för att bli klämd lite på och sen en stämpel på ett papper per disciplin. Något generiskt "sport"-intyg finns icke så om jag kommer på att jag vill cykla också blir det återbesök hos läkaren.

1 comment:

Anonymous said...

Missade detta inlägg igår. Blir nog fint väder på söndagmorgon och om kvällen inte varit allt för sen blir det nog en hit.
(du kan nog cykla på oxå i vettiga doser)