Friday 21 September 2007

Week-end

Den kommande helgen har haft många planer. Den ursprungliga var att åka till Schweiz och träffa vännerna där, men av flera olika skäl ställs in den resan och jag sällar mig till skaran som sponsrar Easyjet med oanvända biljetter. En annan idé var att tillsammans med J ta första tåget på lördag morgon.

Båda dessa krockade dock med Fête de la rue Campagne Première som hålls i helgen och som redan börjat förberedas med girlander över gatan. Framträdanden, musik och långbord (à la O-ringen??) står på agendan och det känns som helt rätt slutsats att stanna i stada. Ska också bli skönt med en lördag till att förutom marknadsbesök uträtta sedan länge mognande ärenden - min vana att göra sönder stavmixers har jag tagit med från Schweiz (två på en vecka!) till Paris (ännu bara en) och därför har det vare sig blivit avokadosoppa eller mangosmoothie på ett tag. Jag kanske skulle fråga kockgrannen M om hon har lust att laga mat tillsammans till festen; vi kan öppna våra dörrar och ha en tvåa med fönster åt båda håll där uppe på fjärde våningen.

Men först fredag, dags för tredje wannabe-omgången som staff och jag har kikat in kvällens runda. Vid halv tolv i natt återfinns jag vid La Villette för paus, en och en halv timme senare är förhoppningen att stamservitören N är på plats för att servera after-skate-öl; det var ett tag sedan sist.

Hösten fortsätter sedan sin gång; om två veckor kommer M&A på besök från Sverige och helgen därefter T från Genève. Då är för övrigt sushikväll inplanerad i Bistro 7 och jag har erbjudit min och min besökares tjänster i köket. Galenskaper då det redan är en japan med i organisationskommittéen...

No comments: