Friday 14 September 2007

Flyttfåglar

Ja, det är nog den här syskonskaran det. När jag skickade ett av mina "jag har problem med min kod"- mail till broder A inledde jag som vanligt med "Där?" och insåg jag var tvungen att lägga till ett "var är Där förresten? Sthlm, Thn, Lkpg, USA?" Jag blev upplyst om vilken svensk stad som gällde men att flyget västerut går på söndag. Ser man på. Likadant verkar det som att äldre bror N kanske också ska röra på sig. Samtidigt som jag själv blir mer och mer betagen av den här staden. Stackars mor och far; fast de har ju boendet fixat på sina semesterresor i alla fall.

Såsom mor den här helgen, hon har dock en dotter som är ofin nog att inte möta upp på lördag utan nyttjar gode vännen O:s hjälpsamhet såsom nyckelbud. Får för övrigt tacka den sistnämnde för en mycket trevlig kväll igår på Centre Culturel Suédois vilket jag fick klart för mig är det enda svenska kulturhuset utanför Sverige.

Veckan har i övrigt varit bra; det jobbas på, tränas på ( spinning för första gången på 1.5 år! ) och idag är det fredag vilket innebär inlinestur igen - andra gången av fem för mig som staff-wannabe. Helgen innebär att jobba på konsert på lördag och sedan slappna av på musikfestival på söndag. Höjdpunkterna jag ser fram emot där är Renaud och West Side Story med franska radions filharmoniska orkester.

No comments: